Kontakt och felanmälan

Felanmälan

För de flesta delar i lägenheterna har vi en garantiperiod på 5 år. I de flesta fall ska du vända dig till Upplands Boservice med dina frågor och gärna skicka med bilder, men i vissa fall ska du vända dig till en annan firma. När det gäller fel på vitvaror inom garatiperioden ska du vända dig till Uppvit. Om du vill beställa fler nycklar eller nyckelbrickor ska du vända dig till Uppsala värdeskydd teknik AB. För support när det gäller appen TMPL kan du vända dig direkt till support@tmpl.se. Funderar du över din hyresavi kan du vända dig till vår ekonomiska förvaltare Mediator.

Kom ihåg följande:
1) Anmäl det du upplever som fel via telefon alternativ mail till fastighetsskötaren: Upplands Boservice.
2) Gör en anmälan så fort du upptäcker felet. Om det inte sker inom skälig tid kan din rätt till åtgärd gå förlorad. Tänk på att du är skyldig att minimera eventuella följdskador om sådana kan uppstå på grund av felet.
3) En bedömning görs för eventuell åtgärd. Är det ett fel som kräver inspektion och åtgärder är vi tacksamma för att du hjälper den serviceansvarige att komma in i ditt hem för att inspektera och om så behövs göra upp en plan för åtgärd. Upplands Boservice avgör om det är ett garantiärende som ska gå vidare till entreprenören eller om det är ett ärende som ska betalas av ägaren.

Nycklar och passersystem

Hur får jag mina nycklar?
Vid inflyttning kvitteras nycklar och taggar till fastigheten och lägenheten.

Hur fungerar passersystemet?
Nyckeln som går till din lägenhet går även till postboxen i entrén. För att komma in i byggnaden, soprum samt allmänna ytor använder du din passerbricka. För gäster finns porttelefon vid entrén mot Torgny Segerstedts allé. Porttelefonsystemet fungerar i dagsläget endast (eventuellt) för fast telefoni. En lösning för mobiltelefoni är eventuellt på gång. Styrelsen undersöker de olika möjligheterna.

Vad gör jag om nycklarna försvinner eller blir slitna?
Vid förlust av nyckel/passerbricka, ta genast kontakt med Uppsala Värdeskydd Teknik AB, se kontaktuppgifter nedan, för att spärra den borttappade passerbrickan och för att beställa nya nycklar till din lägenhet. De nya nycklarna vrids om i cylindern ett varv och de borttappade nycklarna fungerar inte längre.

Kontrollera de nycklar/passerbrickor som används ofta, de slits med tiden. Om du vill beställa fler nycklar/passerbrickor till din bostad, kontakta Uppsala Värdeskydd Teknik AB. Nya nycklar levereras hem till dig efter överenskommen tid.

Kan jag få ett extralås?
Känner du behov av ett extralås i dörren så är dörren förberedd för det. Det går då att få
lika låsning som ditt befintliga lås. Kontakta Uppsala Värdeskydd Teknik AB för mer information.

Det är viktigt att du visar ditt kontrakt för bostaden och legitimation så att ingen obehörig får tillgång till dina nycklar.

Kontaktuppgifter:

Upplands Boservice
Telefontid måndag till fredag mellan kl 07.00-16.00
OBS! övrig tid är jourtid och eventuell utryckning debiteras enligt en dyrare taxa.
018 – 187400
info@boservice.hsb.se

Uppvit
018-152420
uppsala@electroluxservice.se

Uppsala värdeskydd teknik AB
018-367700
info@vardeskydd.nu

Mediator
018-131450